A korábbi
döntéssel ellentétben december 31-ig mind a harmincnyolc alacsony forgalmú
vasúti szárnyvonalon megrendelte a közszolgáltatást a Gazdasági és Közlekedési
Minisztérium. Az év végéig megrendelték a közszolgáltatást az alacsony forgalmú
vasúti szárnyvonalakon.
Putnok, Abaújszántó, Szerencs - A
korábbi döntéssel ellentétben december 31-ig mind a harmincnyolc alacsony
forgalmú vasúti szárnyvonalon megrendelte a közszolgáltatást a Gazdasági és
Közlekedési Minisztérium. Azért adtak hét hónap haladékot annak a tizenkét
vonalnak, amelyen eredetileg csak május 31-ig rendelték meg a szolgáltatást,
mert a kormányzati struktúra átalakítása miatt az elmúlt hónapokban lassultak
az egyeztetések a vonalak jövőjéről. A tárca folytatja a tárgyalásokat az
önkormányzatokkal, így egyelőre nem sérül a településen élők alapvető
közlekedéshez való joga.
Helyesen tette
Tamás
Barnabás, Putnok
polgármestere sikerként könyvelte el azt, hogy az év végéig biztosan
megmarad az Eger–Putnok közötti szárnyvonal, jóllehet
jelenleg csak Eger és Szilvásvárad között van hivatalosan
elfogadott menetrend, Szilvásvárad és Putnok viszonylatában
nincs. Az új miniszter nyilván még nem tájékozódhatott megfelelően, másrészt
azt sem akarhatta, hogy rögtön fújolással fogadják, ezért a döntést kitolta az
esztendő végéig. "Ezt egyébként helyesen tette – jelentette ki Tamás
Barnabás. – Ha 2009-ben akarják véglegesen bezárni a vonalakat,
remélem akkor is sikerül majd ezt megakadályoznunk. Abban bízom, hogy új
választások lesznek jövőre és olyan új erők lépnek a porondra, amelynek
eredményeként nem szűnik meg az ország legszebb fekvésű vasúti
szárnyvonala."
Támogatással
Madár
György, Abaújszántó
polgármestere nem ebben a hét hónapos hosszabbításban látja a megoldást,
véleménye szerint az igazi cél a szárnyvonalak végleges megmentése. Ezt pedig
úgy lehetne elérni, ha a kistérség támogatást kapna gazdasági és turisztikai
fejlesztéshez. Ez ugyanis elengedhetetlen feltétele annak, hogy a vonatokon
újra megfelelő számú utas legyen. Madár György hozzátette:
kétféle elképzelés született a várost is érintő vonalmegszüntetésről. Az első
változat az Abaújszántó-Hidasnémeti, a másik a Szerencs-Hidasnémeti
vonal bezárásáról szólt. A polgármester szeretné, ha a
szakminisztérium pontos kimutatást adna arról, mibe kerül a szárnyvonal
fenntartása, és hogy mennyire veszteséges annak üzemeltetése, hiszen ezek után
tudnák eldönteni az önkormányzatok, mivel tudnának hozzájárulni az
üzemeltetéshez.
Visszatekintő
Az alacsony
forgalmú, a közlekedési tárca előző vezetése szerint gazdaságtalan
mellékvonalak közül 38-at akartak lezárni az idén. Tavaly decemberben a
szakszervezet kiharcolta az akkor még SZDSZ-es tárcánál, hogy ezek
közül 12-őn május végéig, 26-on pedig az év végiéig tovább járhassanak a
vonatok. Szabó Pál, frissen kinevezett gazdasági miniszter
most a nyáron bezárni tervezett 12 vonal működését meghosszabbítja az év
végéig. Az eredeti terv szerint csak akkor maradhattak volna, ha a velük
párhuzamosan indított buszjáratok ellenére is sokan használják.
Forrás: Észak-Magyarország