A járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló 2012. évi XCIII. törvény több mint nyolcvan törvényi szinten szabályozott államigazgatási feladatot határozott meg a járások számára.
2013. január 1-jétől a járási hivatalokban intézhetők a települési önkormányzatok jegyzőitől átvett államigazgatási feladatok közül:
- egyes gyám- és gyermekvédelmi ügyek,
- egyes szociális igazgatási ügyek,
- családtámogatási ügyek,
- köznevelési feladatok,
- menedékjogi ügyek,
- egyéni vállalkozói tevékenység engedélyezés,
- egyes kommunális típusú ügyek (pl. temetőengedélyezés),
- egyes állategészségügyi feladatok (pl. állatotthon engedélyezés),
- a szabálysértési hatósági feladatok ellátása,
- helyi védelmi bizottság vezetése,
- egyes vízügyi, környezetvédelmi hatáskörök.
A járási hivatalhoz tartoznak az okmányirodai feladatok is, melyeket Szerencs városában továbbra is a Polgármesteri Hivatal épületében található okmányirodában intézhetnek az ügyfelek.
Forrás: Szerencsi Hírek Online